Ένας αγώνας που διήρκησε κάτι περισσότερο από τέσσερις ώρες και που ξεκίνησε Κυριακή και ολοκληρώθηκε… Δευτέρα, έπρεπε να έχει και το ανάλογο φινάλε! Και στο Μόντρεαλ τα είδαμε ΟΛΑ! Ο Τζένσον Μπάτον έφτασε σε μια επική πρώτη φετινή νίκη, αφού λίγες στροφές πριν το πέσιμο της καρώ σημαίας, ο Σεμπάστιαν Φέτελ όντας πρώτος, έκανε λάθος, επιτρέποντας στον Βρετανό να περάσει! Η τελευταία μισή ώρα του Grand Prix είχε μια άγρια ομορφιά, ένα θέαμα σπάνιο, με τα ένστικτα να κυριαρχούν της λογικής και των στρατηγικών. Αρκετά νωρίτερα, η καταρρακτώδης βροχή, αλλά και η αναποφασιστικότητα των διοργανωτών, είχαν προκαλέσει δίωρη διακοπή στον αγώνα, ο οποίος επάξια μπαίνει στους καλύτερους όλων των εποχών στη Formula 1!
Μέχρι και μερικά μέτρα πριν τον τερματισμό, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν αλάνθαστος, άψογος και πάντα είχε τον έλεγχο ότι κι αν γινόταν πίσω του. Ωστόσο, κάτι η κούραση από την πολύωρη διάρκεια αυτού του Grand Prix και κάτι η… Θεία Δίκη που έπρεπε να αποδοθεί για την προσπάθεια του Μπάτον, τον οδήγησαν σε λάθος που του κόστισε βέβαια μόλις μια θέση και ουσιαστικά τίποτα στο πρωτάθλημα.
Από την άλλη, για τον Τζένσον Μπάτον ήταν απόλυτη δικαίωση των προσπαθειών του, αφού κατάφερε να επιβιώσει από τη βροχή, τον Λιούις Χάμιλτον που έπεσε πάνω του, έξι (!!!) περάσματα από τα πιτ, πέντε για αλλαγή ελαστικών και ένα για ποινή από τους αγωνοδίκες, αλλά και την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα πέντε φορές! Ο Βρετανός βρισκόταν σε φρενήρη ρυθμό και παρότι βρέθηκε και τελευταίος κατάφερε να πετάξει ως τη νίκη. Φαίνεται πως η εμπειρία του στους αγώνες τριάθλου που συμμετέχει εδώ και χρόνια, τον έχει κάνει πολύ καλό… μαραθωνοδρόμο!
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ο Μαρκ Γουέμπερ, με επίσης εκπληκτικό αγώνα και μεγάλη προσπάθεια, ήταν μάλιστα ο πρώτος που έβαλε στεγνά ελαστικά στο τελευταίο κομμάτι. Όμως τι να πούμε για τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος άγγιξε το βάθρο, βρέθηκε και δεύτερος κάποια στιγμή, αλλά τελικά έμεινε τέταρτος, στο καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα. Ο Γερμανός πάλεψε, θύμισε τον παλιό καλό εαυτό του, αλλά δυστυχώς για τον ίδιο το μονοθέσιό του ήταν λίγο υποδεέστερο από των υπολοίπων.
Πέμπτη θέση για τον Βιτάλι Πετρόφ, έκτη για τον Φελίπε Μάσα που δεν στάθηκε στο ύψος του όταν βρέθηκε να κυνηγά τον Φέτελ και κατάφερε στο… φώτο φίνις να περάσει τον Καμούι Κομπαγιάσι που έμεινε έβδομος, αν και στη διακοπή ήταν δεύτερος με την πετυχημένη στρατηγική της Sauber. Πολύ καλά για την Toro Rosso, με τον Χαϊμέ Αλγκουερσουάρι στην όγδοη θέση και τον Σεμπαστιέν Μπουεμί στην δέκατη, με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο ανάμεσά τους.
Η εκκίνηση… προάγγελος ταραχών
Λόγω των καιρικών συνθηκών με τη συνεχή βροχή για ώρες πριν τον αγώνα και του νερού που είχε η πίστα, αποφασίστηκε η εκκίνηση να γίνει υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, με υποχρεωτικά τα βρόχινα ελαστικά για όλα τα μονοθέσια. Άγνωστο έδαφος για όλους η πρώτη αυτή επαφή με τα ελαστικά της Pirelli.
Η ορατότητα ήταν αρκετά περιορισμένη για τους πιλότους γι’ αυτό και το αυτοκίνητο ασφαλείας αποφάσισε να βγει μετά από τέσσερις γύρους. Με το που δόθηκε το σύνθημα για αγώνα, ο Αλόνσο πίεσε το Φέτελ, χωρίς όμως να μπορέσει να τον περάσει, ενώ πιο πίσω οι Γουέμπερ και Χάμιλτον είχαν μια επαφή, με αποτέλεσμα να σπινάρουν και οι δύο.
Έχασαν κάποιες θέσεις, αλλά συνέχισαν κανονικά, με τον Χάμιλτον να «μπλέκει» σε μάχες με τον Σουμάχερ και τον Γερμανό να… δίνει ένα μάθημα στον νεαρότερο συναθλητή του, για το πώς οδηγούν στη βροχή και πως προστατεύουν τη θέση τους.
Ας ηρεμήσει κάποιος τον Χάμιλτον επιτέλους!
Στον όγδοο γύρο ο Χάμιλτον προφανώς μην έχοντας καθαρό μυαλό από τις προηγούμενες προσπάθειές του, κόλλησε πίσω από τον team mate του, Τζένσον Μπάτον και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού έκανε κίνηση να τον περάσει, αλλά στριμώχτηκε σε σημείο που δεν είχε χώρο και είχε επαφή με το μονοθέσιο, με αποτέλεσμα να βρεθεί στον τοίχο και να καταστρέψει το πίσω αριστερό ελαστικό του.
Ο Μπάτον έκανε μεν κίνηση να προστατέψει τη θέση του, όπως είχε το δικαίωμα να κάνει, αλλά όχι κάτι που υπερέβη τα όρια, εν αντιθέσει με τον Χάμιλτον, ο οποίος «ΟΚ» θέλει να τους περάσει όλους, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβει πως υπάρχουν συνέπειες για κάθε κίνηση. Στα πιτς ο Μπάτον για ενδιάμεσα ελαστικά, μέσα το αυτοκίνητο ασφαλείας ξανά μέχρι να απομακρυνθεί η McLaren.
Οι αγωνοδίκες είχαν πιάσει ήδη δουλειά για τα περιστατικά, αλλά και για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας υπό τον αλητάρχη. Μετά από τέσσερις γύρους είχαμε ξανά αγώνα: Φέτελ, Αλόνσο, Μάσα, Ρόζμπεργκ, Σουμάχερ, Κομπαγιάσι, Χάιντφελντ, Πετρόφ, Γουέμπερ, Ντι Ρέστα. Η μέρα δεν ήταν καλή για τη McLaren, αφού ο Μπάτον τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης για το λόγο που αναφέραμε πιο πάνω.
Η ώρα των ενδιάμεσων και του ρίσκου, αλλά…
Μετά τον Μπάτον, ο οποίος πραγματικά… πέταγε με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ήρθε η σειρά της Ferrari να ξεφορτωθεί τα βρόχινα, με τον Αλόνσο να μπαίνει πρώτος στον 18ο γύρο, όπως και ο Ρόζμπεργκ. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Σουμάχερ, την ώρα που η βροχή δεν είχε εξαφανιστεί, αντίθετα έδειχνε να δυναμώνει.
Φέτελ και Μάσα έμεναν με τα βρόχινα, επιλέγοντας διαφορετική στρατηγική και τους βγήκε αυτό, αφού στον 20ό γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας ξαναμπήκε, μιας και η βροχή είχε πια γίνει ιδιαίτερα έντονη. Ξανά μέσα ο Αλόνσο, όπως και ο Μπάτον για να βάλουν βρόχινα, αλλά και ο Φέτελ, ο οποίος αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το γεγονός αυτό, κάτι που βέβαια έκαναν σχεδόν όλοι.
Και τώρα τι κάνουμε; Διακοπή… και βλέπουμε
Η ενδοεπικοινωνία του Φέτελ με τη Red Bull έκανε γνωστό ότι η πίστα ήταν σε πολύ κακή κατάσταση, με τον Γερμανό να σχολιάζει ότι δεν οδηγείται ένα συγκεκριμένο κομμάτι και θεωρεί κακό το να συνεχιστεί ο αγώνας. Η βροχή συνεχώς δυνάμωνε και τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο, ώσπου στον 25ο γύρο αποφασίστηκε διακοπή, με τα μονοθέσια να παρατάσσονται ξανά στο grid… περιμένοντας.
Η κατάταξη σε εκείνο το σημείο είχε διαμορφωθεί ως εξής: Φέτελ, Κομπαγιάσι, Μάσα, Χάιντφελντ, Πετρόφ, Ντι Ρέστα, Γουέμπερ, Αλόνσο, Ντε Λα Ρόσα, Μπάτον. Χαμένοι και κερδισμένοι από τις στρατηγικές των ομάδων τους, υποδέχθηκαν ξανά τους μηχανικούς τους, οι οποίοι είχαν το δικαίωμα να τους αλλάξουν ελαστικά, αλλά μόνο βρόχινα, σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Αναμονή…
Κατά τη διάρκεια της διακοπής, οι οδηγοί βγήκαν από τα μονοθέσιά τους και πήγαν στα πιτς των ομάδων τους, ψάχνοντας προφανώς στεγνό μέρος, αφού το νερό που έπεφτε ήταν πάρα πολύ. Ο κόσμος που είχε κατακλύσει τις εξέδρες δεν σκέφτηκε καν να φύγει και παρέμεινε εκεί φωνάζοντας και χειροκροτώντας, ενώ και οι διάφοροι VIPS που έδωσαν το παρόν στο Μόντρεαλ άρχισαν τις βόλτες.
Ριάνα, Κόλιν Φάρελ, Μπράντλεϊ Κούπερ, Τζορτζ Λούκας, Μάικλ Κάρικ, Κεν Μπλοκ, ήταν μόνο μερικοί από τους διάσημους που βρέθηκαν εκεί. Πάντως την παράσταση έκλεψαν τα ειδικά οχήματα-σκούπες που είχαν οι διοργανωτές και τα οποία προσπαθούσαν να καθαρίσουν όσο γίνεται το οδόστρωμα από τα νερά. Μαζί και οι κλασσικές… χειροκίνητες σκούπες, με τους ανθρώπους της πίστας να κάνουν ότι μπορούν.
Η πρώτη επίσημη ενημέρωση της προκοπής από τους διοργανωτές, ήρθε σχεδόν μετά από δύο ώρες διακοπής και έκανε λόγο για επανεκκίνηση του αγώνα στις 22:50 ώρα Ελλάδας. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα εννοείται και βρόχινα ελαστικά στα μονοθέσια.
…κι επανεκκίνηση!
Με 46 γύρους να απομένουν για το φινάλε και 1 ώρα και 14 λεπτά αγώνα μέχρι τη συμπλήρωση των 2 ωρών που είναι το όριο τερματισμού. Δράση ξανά στην πίστα και… ο Θεός βοηθός, με περιορισμένη ορατότητα και συνθήκες όχι ιδιαίτερα καλές. Ευτυχώς και όσο περνούσαν οι γύροι πίσω από τον αλητάρχη τα πράγματα βελτιώνονταν αισθητά και η αγωνιστική γραμμή καθάριζε.
Μετά από δέκα γύρους είχαμε ξανά αγώνα χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Μάσα α περνά για λίγο τον Κομπαγιάσι, αλλά τον Ιάπωνα να ανακτά άμεσα τη θέση του. Χωρίς πρόβλημα μπροστά ο Φέτελ προσπαθούσε να φτιάξει ικανοποιητική διαφορά, την ώρα που γινόταν χαμός στα πιτς, με τα μονοθέσια να μπαίνουν το ένα μετά το άλλο για ενδιάμεσα ελαστικά!
Πάλι αυτοκίνητο ασφαλείας;
Οι πρωτοπόροι μπήκαν όλοι ως τον 37ο γύρο για τις αλλαγές τους, πλην του Φέτελ που έμενε ακόμα στα βρόχινα, ενώ μια επαφή του Αλόνσο με τον Μπάτον σε αυτόν τον γύρο στην προσπάθεια του δεύτερου να περάσει, έστελνε τον Ισπανό στο χορτάρι και προκαλούσε λάστιχο στον Μπάτον, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να ξαναμπαίνει στην πίστα!
Ο Βρετανός κατάφερε να φτάσει στα πιτς για επιδιορθώσεις και αλλαγές, ο Ισπανός εγκατέλειψε. Την αναμπουμπούλα αυτή εκμεταλλεύτηκε η Red Bull και έβαλε τον Φέτελ για ενδιάμεσα. Τίποτα δεν άγγιζε τον Γερμανό, ο οποίος συνέχιζε ακάθεκτος την πορεία του! Τρεις γύρους έκατσε αυτή τη φορά μέσα το SC, χωρίς στην έξοδό του να αλλάξει κάτι στην κατάταξη.
Σουμάχερ από τα παλιά!
Ο Μίκαελ Σουμάχερ σε εκείνο το σημείο της πίστας έδειχνε κάτι από τον παλιό καλό του εαυτό και περνώντας όσους βρέθηκαν στο δρόμο του, ανέβηκε στην τέταρτη θέση, από την 11η που είχε στη διακοπή του αγώνα! Όσο στέγνωνε η πίστα τόσο κατέβαιναν οι χρόνοι, αλλά οι παγίδες νερού υπήρχαν ανά πάσα στιγμή και το παραμικρό λάθος είχε συνέπειες.
Στον 45ο γύρο ενεργοποιήθηκε και το DRS, με τα πράγματα επιτέλους να δείχνουν ότι θα φτάναμε κανονικά ως το τέλος. Ο Φέτελ ήταν άνετος στην πρωτοπορία του αγώνα, ο Κομπαγιάσι κρατούσε τη δεύτερη θέση, αφού ο τρίτος Μάσα δεν έδειχνε ικανός να κολλήσει πίσω του. Και ο Σουμάχερ συνεχώς πλησίαζε τον Βραζιλιάνο!
Στον 51ο γύρο η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει με τον Γουέμπερ, βάζοντας τα σούπερ μαλακά ελαστικά, αφού η αγωνιστική γραμμή είχε σχεδόν στεγνώσει. Την ίδια στιγμή ο Μίκαελ Σουμάχερ εκμεταλλευόταν ένα… τετ α τετ του Κομπαγιάσι με τον Μάσα και τους περνούσε έξυπνα και τους δύο για να βρεθεί δεύτερος!
Αμέσως μετά όμως μπήκε στα πιτς μαζί με τον Μάσα και τον Χάιντφελντ για αλλαγή ελαστικών, ενώ έναν γύρο αργότερα έβαλε και ο Φέτελ τη σούπερ μαλακή γόμα. Η πρώτη επαφή του Μάσα με τα σλικ ελαστικά δεν ήταν καλή, αφού έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έχοντας επαφή με τον τοίχο, έσπασε την εμπρός πτέρυγα. Αντίο βάθρο για τη Ferrari…
Τελική ευθεία, αλλά καμία ηρεμία!
Με 15 γύρους να απομένουν, είχαμε τον Φέτελ άνετα πρώτο, τον Σουμάχερ δεύτερο και ακριβώς πίσω του τον Γουέμπερ που πίεζε για να τον περάσει. Οδηγώντας ταχύτατα και παρά τα… έξι πιτ στοπ (5+1 πέναλτι) που είχε στην πλάτη, ο Τζένσον Μπάτον με επική αντεπίθεση είχε ανέβει τέταρτος!
Μια σύγκρουση του Χάιντφελντ με τον Κομπαγιάσι ακριβώς πίσω από τον Μπάτον προκάλεσε το σπάσιμο της αεροτομής της Renault και τα θραύσματα στην πίστα έφεραν ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα. Ο Ιάπωνας φάνηκε να φρενάρει σε σημείο που δεν θα έπρεπε κανονικά και ο Γερμανός έπεσε πάνω του, ενώ στη συνέχεια χτύπησε και στις μπαριέρες.
Με τις διαφορές να έχουν μηδενιστεί, το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε με εννιά γύρους να απομένουν. Σουμάχερ, Γουέμπερ και Μπάτον έφτιαξαν το δικό τους τρενάκι, βρισκόμενοι ο ένας πίσω από τον άλλον. Ο Αυστραλός ήταν ο πιο νευρικός απ’ όλους και σε δύο διαδοχικούς γύρους έκοψε δρόμο, με τον Μπάτον να τον περνάει με πέντε γύρους να απομένουν!
Και όχι μόνο αυτό, αλλά άνετα μπόρεσε να περάσει και τον Γερμανό, ο οποίος έκανε ότι μπορούσε, με όλες του τις δυνάμεις, αλλά τα μονοθέσια δεν ήταν ίδια και δυστυχώς για τον ίδιο δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά. Στο κυνήγι του Φέτελ πλέον ο Μπάτον με τη McLaren να πετάει πραγματικά!
Με δύο γύρους να απομένουν ο Μαρκ Γουέμπερ κατάφερε να περάσει τον Σουμάχερ, ο οποίος με το DRS κατά του, ήταν ανυπεράσπιστος.
ΑΝΑΤΡΟΠΗ!
Στον τελευταίο γύρο είχαμε την απόλυτη ανατροπή του σκηνικού. Οδηγικό λάθος από τον Σεμπάστιαν Φέτελ και ο Τζένσον Μπάτον που είχε φτάσει πίσω του πέρασε πρώτος!!!!!!!! Απίστευτος αγώνας από τον Βρετανό, κόντρα σε όλους και σε όλα. Δεύτερος ο Γερμανός, τρίτος ο Γουέμπερ, τέταρτος ο Σουμάχερ, πέμπτος ο Πετρόφ, έκτος ο Μάσα, έβδομος ο Κομπαγιάσι, όγδοος ο Αλγκουερσουάρι, ένατος ο Μπαρικέλο και δέκατος ο Μπουεμί.
http://www.sportnet.gr/
Μέχρι και μερικά μέτρα πριν τον τερματισμό, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν αλάνθαστος, άψογος και πάντα είχε τον έλεγχο ότι κι αν γινόταν πίσω του. Ωστόσο, κάτι η κούραση από την πολύωρη διάρκεια αυτού του Grand Prix και κάτι η… Θεία Δίκη που έπρεπε να αποδοθεί για την προσπάθεια του Μπάτον, τον οδήγησαν σε λάθος που του κόστισε βέβαια μόλις μια θέση και ουσιαστικά τίποτα στο πρωτάθλημα.
Από την άλλη, για τον Τζένσον Μπάτον ήταν απόλυτη δικαίωση των προσπαθειών του, αφού κατάφερε να επιβιώσει από τη βροχή, τον Λιούις Χάμιλτον που έπεσε πάνω του, έξι (!!!) περάσματα από τα πιτ, πέντε για αλλαγή ελαστικών και ένα για ποινή από τους αγωνοδίκες, αλλά και την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα πέντε φορές! Ο Βρετανός βρισκόταν σε φρενήρη ρυθμό και παρότι βρέθηκε και τελευταίος κατάφερε να πετάξει ως τη νίκη. Φαίνεται πως η εμπειρία του στους αγώνες τριάθλου που συμμετέχει εδώ και χρόνια, τον έχει κάνει πολύ καλό… μαραθωνοδρόμο!
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ο Μαρκ Γουέμπερ, με επίσης εκπληκτικό αγώνα και μεγάλη προσπάθεια, ήταν μάλιστα ο πρώτος που έβαλε στεγνά ελαστικά στο τελευταίο κομμάτι. Όμως τι να πούμε για τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος άγγιξε το βάθρο, βρέθηκε και δεύτερος κάποια στιγμή, αλλά τελικά έμεινε τέταρτος, στο καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα. Ο Γερμανός πάλεψε, θύμισε τον παλιό καλό εαυτό του, αλλά δυστυχώς για τον ίδιο το μονοθέσιό του ήταν λίγο υποδεέστερο από των υπολοίπων.
Πέμπτη θέση για τον Βιτάλι Πετρόφ, έκτη για τον Φελίπε Μάσα που δεν στάθηκε στο ύψος του όταν βρέθηκε να κυνηγά τον Φέτελ και κατάφερε στο… φώτο φίνις να περάσει τον Καμούι Κομπαγιάσι που έμεινε έβδομος, αν και στη διακοπή ήταν δεύτερος με την πετυχημένη στρατηγική της Sauber. Πολύ καλά για την Toro Rosso, με τον Χαϊμέ Αλγκουερσουάρι στην όγδοη θέση και τον Σεμπαστιέν Μπουεμί στην δέκατη, με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο ανάμεσά τους.
Η εκκίνηση… προάγγελος ταραχών
Λόγω των καιρικών συνθηκών με τη συνεχή βροχή για ώρες πριν τον αγώνα και του νερού που είχε η πίστα, αποφασίστηκε η εκκίνηση να γίνει υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, με υποχρεωτικά τα βρόχινα ελαστικά για όλα τα μονοθέσια. Άγνωστο έδαφος για όλους η πρώτη αυτή επαφή με τα ελαστικά της Pirelli.
Η ορατότητα ήταν αρκετά περιορισμένη για τους πιλότους γι’ αυτό και το αυτοκίνητο ασφαλείας αποφάσισε να βγει μετά από τέσσερις γύρους. Με το που δόθηκε το σύνθημα για αγώνα, ο Αλόνσο πίεσε το Φέτελ, χωρίς όμως να μπορέσει να τον περάσει, ενώ πιο πίσω οι Γουέμπερ και Χάμιλτον είχαν μια επαφή, με αποτέλεσμα να σπινάρουν και οι δύο.
Έχασαν κάποιες θέσεις, αλλά συνέχισαν κανονικά, με τον Χάμιλτον να «μπλέκει» σε μάχες με τον Σουμάχερ και τον Γερμανό να… δίνει ένα μάθημα στον νεαρότερο συναθλητή του, για το πώς οδηγούν στη βροχή και πως προστατεύουν τη θέση τους.
Ας ηρεμήσει κάποιος τον Χάμιλτον επιτέλους!
Στον όγδοο γύρο ο Χάμιλτον προφανώς μην έχοντας καθαρό μυαλό από τις προηγούμενες προσπάθειές του, κόλλησε πίσω από τον team mate του, Τζένσον Μπάτον και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού έκανε κίνηση να τον περάσει, αλλά στριμώχτηκε σε σημείο που δεν είχε χώρο και είχε επαφή με το μονοθέσιο, με αποτέλεσμα να βρεθεί στον τοίχο και να καταστρέψει το πίσω αριστερό ελαστικό του.
Ο Μπάτον έκανε μεν κίνηση να προστατέψει τη θέση του, όπως είχε το δικαίωμα να κάνει, αλλά όχι κάτι που υπερέβη τα όρια, εν αντιθέσει με τον Χάμιλτον, ο οποίος «ΟΚ» θέλει να τους περάσει όλους, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να καταλάβει πως υπάρχουν συνέπειες για κάθε κίνηση. Στα πιτς ο Μπάτον για ενδιάμεσα ελαστικά, μέσα το αυτοκίνητο ασφαλείας ξανά μέχρι να απομακρυνθεί η McLaren.
Οι αγωνοδίκες είχαν πιάσει ήδη δουλειά για τα περιστατικά, αλλά και για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας υπό τον αλητάρχη. Μετά από τέσσερις γύρους είχαμε ξανά αγώνα: Φέτελ, Αλόνσο, Μάσα, Ρόζμπεργκ, Σουμάχερ, Κομπαγιάσι, Χάιντφελντ, Πετρόφ, Γουέμπερ, Ντι Ρέστα. Η μέρα δεν ήταν καλή για τη McLaren, αφού ο Μπάτον τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης για το λόγο που αναφέραμε πιο πάνω.
Η ώρα των ενδιάμεσων και του ρίσκου, αλλά…
Μετά τον Μπάτον, ο οποίος πραγματικά… πέταγε με τα ενδιάμεσα ελαστικά, ήρθε η σειρά της Ferrari να ξεφορτωθεί τα βρόχινα, με τον Αλόνσο να μπαίνει πρώτος στον 18ο γύρο, όπως και ο Ρόζμπεργκ. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Σουμάχερ, την ώρα που η βροχή δεν είχε εξαφανιστεί, αντίθετα έδειχνε να δυναμώνει.
Φέτελ και Μάσα έμεναν με τα βρόχινα, επιλέγοντας διαφορετική στρατηγική και τους βγήκε αυτό, αφού στον 20ό γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας ξαναμπήκε, μιας και η βροχή είχε πια γίνει ιδιαίτερα έντονη. Ξανά μέσα ο Αλόνσο, όπως και ο Μπάτον για να βάλουν βρόχινα, αλλά και ο Φέτελ, ο οποίος αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το γεγονός αυτό, κάτι που βέβαια έκαναν σχεδόν όλοι.
Και τώρα τι κάνουμε; Διακοπή… και βλέπουμε
Η ενδοεπικοινωνία του Φέτελ με τη Red Bull έκανε γνωστό ότι η πίστα ήταν σε πολύ κακή κατάσταση, με τον Γερμανό να σχολιάζει ότι δεν οδηγείται ένα συγκεκριμένο κομμάτι και θεωρεί κακό το να συνεχιστεί ο αγώνας. Η βροχή συνεχώς δυνάμωνε και τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο, ώσπου στον 25ο γύρο αποφασίστηκε διακοπή, με τα μονοθέσια να παρατάσσονται ξανά στο grid… περιμένοντας.
Η κατάταξη σε εκείνο το σημείο είχε διαμορφωθεί ως εξής: Φέτελ, Κομπαγιάσι, Μάσα, Χάιντφελντ, Πετρόφ, Ντι Ρέστα, Γουέμπερ, Αλόνσο, Ντε Λα Ρόσα, Μπάτον. Χαμένοι και κερδισμένοι από τις στρατηγικές των ομάδων τους, υποδέχθηκαν ξανά τους μηχανικούς τους, οι οποίοι είχαν το δικαίωμα να τους αλλάξουν ελαστικά, αλλά μόνο βρόχινα, σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Αναμονή…
Κατά τη διάρκεια της διακοπής, οι οδηγοί βγήκαν από τα μονοθέσιά τους και πήγαν στα πιτς των ομάδων τους, ψάχνοντας προφανώς στεγνό μέρος, αφού το νερό που έπεφτε ήταν πάρα πολύ. Ο κόσμος που είχε κατακλύσει τις εξέδρες δεν σκέφτηκε καν να φύγει και παρέμεινε εκεί φωνάζοντας και χειροκροτώντας, ενώ και οι διάφοροι VIPS που έδωσαν το παρόν στο Μόντρεαλ άρχισαν τις βόλτες.
Ριάνα, Κόλιν Φάρελ, Μπράντλεϊ Κούπερ, Τζορτζ Λούκας, Μάικλ Κάρικ, Κεν Μπλοκ, ήταν μόνο μερικοί από τους διάσημους που βρέθηκαν εκεί. Πάντως την παράσταση έκλεψαν τα ειδικά οχήματα-σκούπες που είχαν οι διοργανωτές και τα οποία προσπαθούσαν να καθαρίσουν όσο γίνεται το οδόστρωμα από τα νερά. Μαζί και οι κλασσικές… χειροκίνητες σκούπες, με τους ανθρώπους της πίστας να κάνουν ότι μπορούν.
Η πρώτη επίσημη ενημέρωση της προκοπής από τους διοργανωτές, ήρθε σχεδόν μετά από δύο ώρες διακοπής και έκανε λόγο για επανεκκίνηση του αγώνα στις 22:50 ώρα Ελλάδας. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα εννοείται και βρόχινα ελαστικά στα μονοθέσια.
…κι επανεκκίνηση!
Με 46 γύρους να απομένουν για το φινάλε και 1 ώρα και 14 λεπτά αγώνα μέχρι τη συμπλήρωση των 2 ωρών που είναι το όριο τερματισμού. Δράση ξανά στην πίστα και… ο Θεός βοηθός, με περιορισμένη ορατότητα και συνθήκες όχι ιδιαίτερα καλές. Ευτυχώς και όσο περνούσαν οι γύροι πίσω από τον αλητάρχη τα πράγματα βελτιώνονταν αισθητά και η αγωνιστική γραμμή καθάριζε.
Μετά από δέκα γύρους είχαμε ξανά αγώνα χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Μάσα α περνά για λίγο τον Κομπαγιάσι, αλλά τον Ιάπωνα να ανακτά άμεσα τη θέση του. Χωρίς πρόβλημα μπροστά ο Φέτελ προσπαθούσε να φτιάξει ικανοποιητική διαφορά, την ώρα που γινόταν χαμός στα πιτς, με τα μονοθέσια να μπαίνουν το ένα μετά το άλλο για ενδιάμεσα ελαστικά!
Πάλι αυτοκίνητο ασφαλείας;
Οι πρωτοπόροι μπήκαν όλοι ως τον 37ο γύρο για τις αλλαγές τους, πλην του Φέτελ που έμενε ακόμα στα βρόχινα, ενώ μια επαφή του Αλόνσο με τον Μπάτον σε αυτόν τον γύρο στην προσπάθεια του δεύτερου να περάσει, έστελνε τον Ισπανό στο χορτάρι και προκαλούσε λάστιχο στον Μπάτον, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να ξαναμπαίνει στην πίστα!
Ο Βρετανός κατάφερε να φτάσει στα πιτς για επιδιορθώσεις και αλλαγές, ο Ισπανός εγκατέλειψε. Την αναμπουμπούλα αυτή εκμεταλλεύτηκε η Red Bull και έβαλε τον Φέτελ για ενδιάμεσα. Τίποτα δεν άγγιζε τον Γερμανό, ο οποίος συνέχιζε ακάθεκτος την πορεία του! Τρεις γύρους έκατσε αυτή τη φορά μέσα το SC, χωρίς στην έξοδό του να αλλάξει κάτι στην κατάταξη.
Σουμάχερ από τα παλιά!
Ο Μίκαελ Σουμάχερ σε εκείνο το σημείο της πίστας έδειχνε κάτι από τον παλιό καλό του εαυτό και περνώντας όσους βρέθηκαν στο δρόμο του, ανέβηκε στην τέταρτη θέση, από την 11η που είχε στη διακοπή του αγώνα! Όσο στέγνωνε η πίστα τόσο κατέβαιναν οι χρόνοι, αλλά οι παγίδες νερού υπήρχαν ανά πάσα στιγμή και το παραμικρό λάθος είχε συνέπειες.
Στον 45ο γύρο ενεργοποιήθηκε και το DRS, με τα πράγματα επιτέλους να δείχνουν ότι θα φτάναμε κανονικά ως το τέλος. Ο Φέτελ ήταν άνετος στην πρωτοπορία του αγώνα, ο Κομπαγιάσι κρατούσε τη δεύτερη θέση, αφού ο τρίτος Μάσα δεν έδειχνε ικανός να κολλήσει πίσω του. Και ο Σουμάχερ συνεχώς πλησίαζε τον Βραζιλιάνο!
Στον 51ο γύρο η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει με τον Γουέμπερ, βάζοντας τα σούπερ μαλακά ελαστικά, αφού η αγωνιστική γραμμή είχε σχεδόν στεγνώσει. Την ίδια στιγμή ο Μίκαελ Σουμάχερ εκμεταλλευόταν ένα… τετ α τετ του Κομπαγιάσι με τον Μάσα και τους περνούσε έξυπνα και τους δύο για να βρεθεί δεύτερος!
Αμέσως μετά όμως μπήκε στα πιτς μαζί με τον Μάσα και τον Χάιντφελντ για αλλαγή ελαστικών, ενώ έναν γύρο αργότερα έβαλε και ο Φέτελ τη σούπερ μαλακή γόμα. Η πρώτη επαφή του Μάσα με τα σλικ ελαστικά δεν ήταν καλή, αφού έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έχοντας επαφή με τον τοίχο, έσπασε την εμπρός πτέρυγα. Αντίο βάθρο για τη Ferrari…
Τελική ευθεία, αλλά καμία ηρεμία!
Με 15 γύρους να απομένουν, είχαμε τον Φέτελ άνετα πρώτο, τον Σουμάχερ δεύτερο και ακριβώς πίσω του τον Γουέμπερ που πίεζε για να τον περάσει. Οδηγώντας ταχύτατα και παρά τα… έξι πιτ στοπ (5+1 πέναλτι) που είχε στην πλάτη, ο Τζένσον Μπάτον με επική αντεπίθεση είχε ανέβει τέταρτος!
Μια σύγκρουση του Χάιντφελντ με τον Κομπαγιάσι ακριβώς πίσω από τον Μπάτον προκάλεσε το σπάσιμο της αεροτομής της Renault και τα θραύσματα στην πίστα έφεραν ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα. Ο Ιάπωνας φάνηκε να φρενάρει σε σημείο που δεν θα έπρεπε κανονικά και ο Γερμανός έπεσε πάνω του, ενώ στη συνέχεια χτύπησε και στις μπαριέρες.
Με τις διαφορές να έχουν μηδενιστεί, το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε με εννιά γύρους να απομένουν. Σουμάχερ, Γουέμπερ και Μπάτον έφτιαξαν το δικό τους τρενάκι, βρισκόμενοι ο ένας πίσω από τον άλλον. Ο Αυστραλός ήταν ο πιο νευρικός απ’ όλους και σε δύο διαδοχικούς γύρους έκοψε δρόμο, με τον Μπάτον να τον περνάει με πέντε γύρους να απομένουν!
Και όχι μόνο αυτό, αλλά άνετα μπόρεσε να περάσει και τον Γερμανό, ο οποίος έκανε ότι μπορούσε, με όλες του τις δυνάμεις, αλλά τα μονοθέσια δεν ήταν ίδια και δυστυχώς για τον ίδιο δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά. Στο κυνήγι του Φέτελ πλέον ο Μπάτον με τη McLaren να πετάει πραγματικά!
Με δύο γύρους να απομένουν ο Μαρκ Γουέμπερ κατάφερε να περάσει τον Σουμάχερ, ο οποίος με το DRS κατά του, ήταν ανυπεράσπιστος.
ΑΝΑΤΡΟΠΗ!
Στον τελευταίο γύρο είχαμε την απόλυτη ανατροπή του σκηνικού. Οδηγικό λάθος από τον Σεμπάστιαν Φέτελ και ο Τζένσον Μπάτον που είχε φτάσει πίσω του πέρασε πρώτος!!!!!!!! Απίστευτος αγώνας από τον Βρετανό, κόντρα σε όλους και σε όλα. Δεύτερος ο Γερμανός, τρίτος ο Γουέμπερ, τέταρτος ο Σουμάχερ, πέμπτος ο Πετρόφ, έκτος ο Μάσα, έβδομος ο Κομπαγιάσι, όγδοος ο Αλγκουερσουάρι, ένατος ο Μπαρικέλο και δέκατος ο Μπουεμί.
http://www.sportnet.gr/